torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt År!

1/1-15. Nu ska man bara komma ihåg att skriva 15 också... ;)

Tolvslaget firade jag, Macho, Nora och våra gästers hund Zelda inne med musik och tv. Macho brukar reagera lite på smällare men i natt var han mest intresserad av tjejerna nere i hallen. Nora löper... Enda gången jag tyckt att det är bra att hon löpt ;)
Tjejerna var mest obekväma av att vara i vår hall, de har aldrig varit i det utrymmet. Båda tjejerna brukar vara mycket påverkade av smällarna men nu reagerade de knappt!
Jag passade på att dammsuga, diska och plocka undan lite jul! Bra att ta tillvara på tiden ;)

Igår gick jag och Petra en härlig prommis med hundarna. Macho fick bära klövjeväska med två små påsar med mjöl i (600g sammanlagt) + att han fick gå med viktmanschetter på bakbenen i 15 min. Dessa vägda sammanlagt 40g så det är mest till för att han ska ta ut stegen lite. Han var trött efter det prommisen ;)

Idag har han mest sovit... Jobbigt att fira nyår ;)

Han fick gå i 5 min med viktmanschetterna idag.



Nu har man firat nyår och med det tillkommer väl nyårslöften (som man kommer att bryta ;) )

Jag har i alla fall köpt klippkort på Rimbos badhus för mina friskvårdspengar från jobbet så kanske att röra lite på sig skulle vara ett bra löfte ;)
Och att försöka ha lite mer mål med hundträningen.

I år vill jag jobba på kontakten mellan mig och Macho. Sen ska det lite smått börjas bygga lite muskler på honom. Hmm, kanske dags att örja vila på ett schema!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar